Dzierżawa, leasing a może zakup nowego ekspresu do kawy? Co bardziej opłaci się firmie gastronomicznej? Jaką formę zaopatrzenia w sprzęt najlepiej wybrać?
Kawa to napój towarzyszący większości z nas każdego dnia. Któż nie lubi napić się gorącej kawy w towarzystwie rodziny i przyjaciół w przyjemnym otoczeniu zacisznej kawiarenki albo podczas spotkania biznesowego w restauracji?
Rosnące wymagania klientów w kwestii jakości oraz smaku ulubionej kawy narzucają właścicielom punktów gastronomicznych konieczność posiadania odpowiednio dobranego do zapotrzebowania sprzętu. Stąd ekspres do kawy obowiązkowo powinien znaleźć się w zasobach każdej kawiarni, cukierni czy restauracji. Smaczna kawa to wyznacznik atrakcyjności, jeden z powodów, dla których klienci chcą wracać, a ekspres ciśnieniowy na świeżo mieloną kawę gwarantuje zadowolenie. Co prawda, ceny profesjonalnego ekspresu do kawy do małej gastronomii zwłaszcza mogą początkowo zniechęcać, jednak odpowiednie podejście do tematu pomoże w optymalnym wyborze, dostosowanym jednocześnie do finansowych możliwości. Jak zatem przedsiębiorcy mogą zminimalizować poziom inwestycji? Zakup za gotówkę, leasing czy dzierżawa? Która z opcji sprawdzi się najlepiej?
Umowa dzierżawy ekspresu do kawy – czy jest korzystna?
Warto podkreślić, że decyzja o podpisaniu umowy dzierżawy ekspresu do kawy nie generuje istotnych jednorazowych kosztów, jak w przypadku klasycznego zakupu. Dodatkowo, długoterminowe porozumienie stanowi podstawę obniżenia kosztów firmy. W jaki sposób? W szczególności poprzez fakt, że nakład wynikający z najmu sprzętu w świetle prawa nie stanowi zobowiązania kredytowego. Oznacza to, iż zdolność kredytowa przedsiębiorstwa w żadnym stopniu nie zostaje zachwiana, co dla większości zainteresowanych nie jest bez znaczenia. Dodatkowo opłaty ponoszone w oparciu o umowę dzierżawy ekspresu do kawy traktowane są w kategorii kosztów uzyskania przychodu, a te z kolei zmniejszają wysokość powstałego zobowiązania podatkowego. Nie są to jednak wszystkie korzyści! Zakończenie umownego okresu najmu nie jest równoznaczne z koniecznością nabycia dotychczas eksploatowanego sprzętu. Ewentualna naprawa i dystrybucja używanych ekspresów pozostaje w gestii wynajmującego, więc dzierżawca nie musi się o nic martwić.
Ekspres do kawy – leasing i jego warunki
Ekspres do kawy do małej gastronomii, jak i dużej restauracji to bezwarunkowa konieczność, ale i znaczny koszt szczególnie na starcie działalności. Dlatego wielu przedsiębiorców docenia również inne opcje otrzymania do użytku ekspresu do kawy. Leasing stanowi jedną z najkorzystniejszych możliwości, głównie z uwagi na minimalną ilość formalności oraz brak wymogu dodatkowego zabezpieczenia. To ogromny plus dla małych i średnich przedsiębiorstw, ponieważ raty opłacane są tylko przez czas umowy, co nie osłabia w dużym stopniu płynności finansowej. Elastyczna forma płatności ratalnej pozwala na obniżenie podatku ze względu na fakt, że stanowią one koszty uzyskania przychodu. Po zakończeniu okresu spłaty istnieje możliwość wykupienia na własność ekspresu do kawy. Leasing, choć przyczynia się do obniżenia zdolności kredytowej, stanowi dość atrakcyjną formę na wyposażenie punktu gastronomicznego w ten nieodzowny sprzęt.
Ekspres do kawy do małej gastronomii – czy zakup się opłaca?
Mimo, że w ostatnim czasie rynek zalała niezliczona ilość ofert dzierżawy bądź leasingu ekspresów do kawy do małej gastronomii, ale nie tylko, część przedsiębiorstw nadal wyposaża się w sprzęt, finansując wydatki na ten cel jednorazowo albo w ratach. Czy słusznie? Bez wątpienia tak, jeśli tylko sytuacja finansowa firmy na to pozwala. W myśl przepisów podatkowych, zakup pozwala wkalkulować wartość sprzętu w ewidencję środków trwałych. Wówczas odpisy amortyzacyjne zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Nie ma, więc straty a korzyści płynące ze zdobywania nowych klientów są ogromne!
Podsumowując…
Z pewnością punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji co do formy wyposażenia się w ekspres do kawy na potrzeby swojej firmy, warto rozważyć wszystkie dostępne warianty i wybrać spośród nich najbardziej optymalny. Należy przy tym wziąć pod uwagę wymagania związane z klasą sprzętu, ilość zużywanej kawy, jak i liczbę sprzedawanych filiżanek. Są to bowiem podstawowe dane, którymi warto kierować się podczas wyboru. W końcu każdemu przedsiębiorcy zależy na zadowoleniu klientów, a wyborny smak kawy ma szansę stać się najlepszą wizytówką!